كروناي انگليسي كمتر از ۳ روز ريه را درگير مي‌كند

به خبرنامه تخصصي پزشكي و سلامت خوش آمديد

كروناي انگليسي كمتر از ۳ روز ريه را درگير مي‌كند

۱۹ بازديد

به گزارش شفاف ، پرحسين كوليوند رئيس سازمان اورژانس كشور و مسئول پايگاه پشتيباني پروژه شهيد قاسم سليماني در برنامه “سلام ، صبح بخير ايران” درباره اجراي پروژه شهيد سليماني گفت: اين پروژه با هدف قطع شبكه انتقال ويروس و كاهش تعداد افراد آلوده و همچنين كاهش مرگ و مير آغاز شد. با آغاز اين …

منبع: مجله پزشكي سلام دكتر
كروناي انگليسي كمتر از ۳ روز ريه را درگير مي‌كند

كروناي انگليسي كمتر از ۳ روز ريه را درگير مي‌كند https://hydoc.ir/كروناي-انگليسي-كمتر-از-۳-روز-ريه-را-درگي/ https://hydoc.ir/كروناي-انگليسي-كمتر-از-۳-روز-ريه-را-درگي/#respond سلام دكتر Mon, 08 Mar 2021 08:32:36 0000 رسانه سلامت و دانش https://hydoc.ir/كروناي-انگليسي-كمتر-از-۳-روز-ريه-را-درگي/

به گزارش شفاف ، پرحسين كوليوند رئيس سازمان اورژانس كشور و مسئول پايگاه پشتيباني پروژه شهيد قاسم سليماني در برنامه “سلام ، صبح بخير ايران” درباره اجراي پروژه شهيد سليماني گفت: اين پروژه با هدف قطع شبكه انتقال ويروس و كاهش تعداد افراد آلوده و همچنين كاهش مرگ و مير آغاز شد. با آغاز اين …

منبع: مجله پزشكي سلام دكتر
كروناي انگليسي كمتر از ۳ روز ريه را درگير مي‌كند

به گزارش شفاف ، پرحسين كوليوند رئيس سازمان اورژانس كشور و مسئول پايگاه پشتيباني پروژه شهيد قاسم سليماني در برنامه “سلام ، صبح بخير ايران” درباره اجراي پروژه شهيد سليماني گفت: اين پروژه با هدف قطع شبكه انتقال ويروس و كاهش تعداد افراد آلوده و همچنين كاهش مرگ و مير آغاز شد. با آغاز اين پروژه همه مردم و نهادها كمك و همكاري كردند و ما به اهداف خوبي رسيديم.

كوليوند افزود: “ما با رويه سه تيم پشتيباني ، مراقبت و نظارت بر روي برنامه شهيد سليماني كار خود را آغاز كرديم و اين اقدامات هنوز ادامه دارد.” اخيراً ، فعاليتهاي خود را در قالب عمليات ويژه بيشتر كرده ايم. تيم هاي عملياتي توسط بسيج جامعه پزشكي و سردار سپهر خدمت مي كنند.

به گفته اين مقام مسئول ، كار حمايتي در طرح شهيد سليماني اين است كه فرد مبتلا به بيماري عروق كرونا قلب در خانه بماند و كارها و نيازهاي خود را در خارج از خانه خود بسيج كند. اگر وضعيت مالي آنها خوب باشد ، هزينه شخص خود فرد آسيب ديده را پرداخت مي كند و او آشپزي ، دارو و غيره را به آستان خانه آنها مي برد تا مجبور به سفر در شهر نباشند.

و رئيس سازمان اورژانس كشور افزود: اگر وضعيت مالي بيماران خوب نباشد ، نياز آنها توسط بسيج و خيرين برآورده مي شود و مشكلات معيشتي آنها برطرف مي شود.

وي افزود: اگر يكي از آنها شريان كرونا داشته باشد ، از همه اطراف آزمايش مي شود. تيم هاي ما در سراسر كشور پخش مي شوند و از خانه اي به خانه ديگر منتقل مي شوند.

كوليوند گفت: “فرد بهبود يافته از كرونا در صورت عدم امكان جدا شدن از خانواده در خانه ، به مراكز مراقبت ما در سراسر كشور منتقل خواهد شد.” در اين مراكز 140 هزار تخت وجود دارد كه تخت هتل هستند و در مهمانسراها ، زائران و هتل ها موجود است.

و رئيس اورژانس كشور ادامه داد: در اجراي طرح سردار سليماني ، تيم دوم تيم هايي را كنترل مي كند كه مكان هاي عمومي را رصد مي كنند تا ويروس شيوع پيدا نكند. در بسياري از مراكز ، مغازه ها تعطيل بودند و گام چهارم شروع به مبارزه دقيق و سريع با كرونا كرد.

رفتار ويروس كرونا عجيب است

رئيس قرارگاه شهيد سليماني اظهار داشت: در اين هتل اقامتي بيماران كرونا ، مجروحان هيچ گونه هزينه اي پرداخت نمي كنند و همه هزينه ها بر عهده دولت است. به عنوان مثال هزينه اي كه براي هتل هاي تهران مي پردازيم شبي 90 هزار تومان است.

وي گفت كه “رفتار ويروس كرونا بسيار عجيب است” ، افزود كه وي در حال حاضر از نوعي جهش تاج به نام ويروس انگليس رنج مي برد. اين ويروس بسيار قوي است و تأثير سريع تري بر روي ريه ها دارد و بر خلاف ويروس كرونا كه تا 7 روز ريه ها را آلوده مي كند ، طي 2 تا 3 روز ريه ها را آلوده مي كند.

و رئيس سازمان اورژانس كشور ادامه داد: مردم ، مسئولان و دستگاه ها بايد دقت بيشتري داشته باشند تا با پرش جديد بيشتر دچار مشكل نشويم.

تعداد قربانيان سوريه در روز چهارشنبه بيشتر از سال گذشته است

كوليوند درباره چهارشنبه سوري گفت: “به مدت يك يا دو سال ، چهارشنبه آخر سال فعاليت خوبي داشتيم و در مساجد و مدارس تدريس مي كرديم.” در سه سال گذشته ، تعداد كشته و زخمي هاي چهارشنبه سوري به طرز چشمگيري كاهش يافته است ، اما امسال ، براساس بررسي ها و مقايسه با سال قبل ، ما جهش كرده ايم. به عنوان مثال ، تعداد مجروحان چهارشنبه در سوريه نسبت به سالهاي گذشته از 20 نفر به 80 نفر افزايش يافته است. هفت نفر از 80 زخمي قطع شدند. اين موضوعات نشانه خوبي نيستند و مردم بايد به اين مسائل توجه كنند.

وي افزود: “ما به مردم توصيه مي كنيم كه به دليل چهارشنبه سوري براي خود دردسر نكنند.” ما در حال حاضر با پليس كار مي كنيم ، اما از مردم مي خواهيم كه اقدامات خطرناكي انجام ندهند.

مردم نبايد در نوروز مسافرت كنند

به گفته اين مقام مسئول ، به دليل شيوع كرونا ، از مردم مي خواهيم كه در نوروز به يك شام غيرضروري نروند. در تعطيلات عيد ، همه متخصصان را در بيمارستان ها خواهيم داشت و مردم براي تهيه دارو مشكلي نخواهند داشت. ما تمام تلاش خود را خواهيم كرد تا به مردم خدمت كنيم.

وي با بيان اينكه كادر درماني از نظر جسمي خسته بودند اما از نظر ذهني خسته نبودند ، گفت: “سال گذشته ، هنگامي كه دانشجويان چيني به كشور بازگشتند ، خدمات اورژانس هتلي را اداره كردند.” ما به سختي هتلي ارائه داديم و هيچ كس به ما كمك نكرد. تاكنون 10 شهيد سلامت در اورژانس فراهم كرده ايم.

رئيس اورژانس گفت: “من در روزهاي اوليه شيوع كرونا ويروس گرفتم و همه ريه هايم آلوده شده بود.” من 14 روز در كما بودم و تا حدود يك ماه پس از بهبودي قادر به راه رفتن نبودم.

با تلاش هاي اضطراري ، ميزان مرگ و مير مادران را تا 65 درصد كاهش دهيد

كوليوند گفت: “اين شرايط اضطراري در سالهاي اخير از نظر لجستيك ، آموزش عمومي و امكانات به خوبي توسعه يافته است.” در شرايط اضطراري هوايي تا سال 1995 ، حدود 7 هلي كوپتر داشتيم كه اكنون به 48 هواپيما رسيده و تمام مناطق كشور را پوشش مي دهد. در سه استان كشور ، ميزان مرگ و مير مادران را 65 درصد كاهش داده ايم و بيش از 70 درصد مجروحاني كه توسط اورژانس كشور به مراكز درماني آورده شده اند ، مستقيماً به سالن عمل مراجعه كرده اند.

و رئيس سازمان اورژانس كشور ادامه داد: در صورت بروز اورژانس هوايي در تهران 64 پايگاه بالگرد فراهم شد. موارد اضطراري هوا نقش عمده اي در حوادث رانندگي و پيوند اعضا داشته است. ما 90 دقيقه فرصت داريم تا افراد مبتلا به سكته قلبي را به بيمارستان منتقل كنيم و تاكنون بيش از 130،000 نفر را به بيمارستان منتقل كرده ايم.

پيرمرد روستايي از انتقال با هلي كوپتر اورژانس به بيمارستان تعجب كرد

كوليوند گفت: معاون سازمان جهاني بهداشت در كشور ما دچار حمله قلبي شديدي شد ، زيرا در كمتر از 36 دقيقه توسط اورژانس به بيمارستان شهيد رجايي منتقل شد و ما دو رگ قلب را باز كرديم. بعد از آن ، آنها خود ما و سرعت عمل اضطراري را تحسين كردند. مثال ديگر پدري مسن با مشكل قلبي در مزرعه خود در آمول است و چون با آمبولانس به بيمارستان منتقل شد ، يك هلي كوپتر اعزام شد. پيرمرد هنگام اعزام هلي كوپتر گفت كه اين من و فرزندانم نيستم كه هلي كوپتر را براي من فرستاديم. هنگامي كه سوار بر دستگاه گوشت چرخ شد ، گفت كه نمي تواند هزينه آن را پرداخت كند و به جاي آن نبايد زمين من را بگيرد. در 55 دقيقه ما سه رگ به قلب اين پدر باز كرديم بدون اينكه يك ريال هم هزينه كنيم.

انتهاي پيام /

منبع: مجله پزشكي سلام دكتر
كروناي انگليسي كمتر از ۳ روز ريه را درگير مي‌كند

https://hydoc.ir/كروناي-انگليسي-كمتر-از-۳-روز-ريه-را-درگي/feed/ 0

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.