چالش هاي شفافيت در نظام بانكي و راه كارهاي پيش رو

به خبرنامه تخصصي پزشكي و سلامت خوش آمديد

چالش هاي شفافيت در نظام بانكي و راه كارهاي پيش رو

۹ بازديد

به گزارش شبكه خبري مهران محرميان در مصاحبه با عنوان امشب در مورد اعتبار مشتريان بانك صحبت كرد و افزود: ايجاد “رفاه” با سه هدف استراتژيك هدايت مي شود. و فضاي كسب و كار “عدالت”. معاون فناوري فناوري بانك مركزي افزود: اقدامات جديد بانك مركزي و شبكه بانكي ادامه بيش از 50٪ اين پروژه ها …

چالش هاي شفافيت در نظام بانكي و راه كارهاي پيش رو https://titr-news.ir/2021/04/چالش-هاي-شفافيت-در-نظام-بانكي-و-راه-كاره/ تيتر نيوز Tue, 13 Apr 2021 22:40:08 0000 عمومي https://titr-news.ir/2021/04/چالش-هاي-شفافيت-در-نظام-بانكي-و-راه-كاره/ به گزارش شبكه خبري مهران محرميان در مصاحبه با عنوان امشب در مورد اعتبار مشتريان بانك صحبت كرد و افزود: ايجاد “رفاه” با سه هدف استراتژيك هدايت مي شود. و فضاي كسب و كار “عدالت”. معاون فناوري فناوري بانك مركزي افزود: اقدامات جديد بانك مركزي و شبكه بانكي ادامه بيش از 50٪ اين پروژه ها …

به گزارش شبكه خبري

مهران محرميان در مصاحبه با عنوان امشب در مورد اعتبار مشتريان بانك صحبت كرد و افزود: ايجاد “رفاه” با سه هدف استراتژيك هدايت مي شود. و فضاي كسب و كار “عدالت”.

معاون فناوري فناوري بانك مركزي افزود: اقدامات جديد بانك مركزي و شبكه بانكي ادامه بيش از 50٪ اين پروژه ها براي اطمينان از شفافيت مشتري در سيستم بانكي است.

محرم گفت: “ما يك پايگاه داده در معاونت ايجاد كرده ايم و به تدريج از برخورد با افرادي كه كد ملي ندارند متوقف خواهيم شد.”

وي به پروژه نهاب اشاره كرد و گفت: سيستم هاي ادغام نهاب داراي اطلاعات شناسايي مشتري هستند كه شماره شناسايي منحصر به فرد هر يك از اعضاي جامعه در شبكه بانكي را تعيين مي كند.

يكي از اهداف اصلي اين پروژه فراهم آوردن بستري ايمن براي انتقال ايمن و محافظت از هويت به مشتريان سيستم بانكي است كه براي صدور اقلام “نماد” به مركز ريشه گواهي بانك ارائه مي شود و به مشخصات مشتري بانك Will استفاده شود

معاون فن آوري هاي جديد بانك مركزي گفت: “طراحي سيستم ذينفع براي پرداخت تسهيلات ، سيستم روان براي ثبت همه تسهيلات بانكي و قانون چك از پروژه هاي مهم در جهت شفافيت است.”

وي با تمجيد از اعتبار مشتري اظهار داشت: حسن نيت مردم در بازپرداخت تسهيلات بانكي نوعي اعتبارنامه افراد و مشتريان بانكي است. عدم شناسايي افراد اصلي در پروژه نهاب مانند نداشتن پلاك خودرو است.

معاون فناوري بانك مركزي افزود: “به تدريج انتقال كساني كه كد شناسايي ندارند.”

دكتر مهران محرميان گفت: اجراي اين پروژه ها در مبارزه با پولشويي و شفافيت معاملات با معامله “ساتنا” آغاز شد.

محرم با بيان اينكه “انبار داده هاي اعتبار سنجي يكي از مهمترين پروژه هاي بانك مركزي است” ، افزود: ايجاد انبار داده در بانك مركزي خدمات به شركت هاي معتبر ارائه مي دهد.

معاون فناوري جديد بانك مركزي “سيستم نهاب” را يكي از اولويت هاي شفافيت اعتماد مشتري خواند و تأكيد كرد: در اين سيستم مبدا و مقصد هر معامله مشخص است. بر اين اساس ، در سيستم مذكور ، كدي به اشخاص حقيقي و حقوقي اختصاص داده مي شود. در حال حاضر ، اين كد براي اشخاص حقيقي بيشتر از natural طبيعي طبيعي صادر شده است و در مورد اشخاص حقوقي ، ما با وسايلي مشورت مي كنيم كه بايد اين كد را به كدهاي حقوقي ارائه دهند تا اطلاعات اين سيستم تكميل شود.

وي به سيستم شفافيت ديگري به نام “جهت” (ذخيره مركزي بخش ها و تنظيم امور مالي) اشاره كرد و گفت: در اين سيستم كليه تسهيلات شعب بانك در آن ثبت شده است.

محرمانه بودن در بازپرداخت تسهيلات بانكي ، پرداخت به موقع ماليات يكي از عواملي است كه اعتبار مشتريان را تحت تأثير قرار مي دهد.

تمساب مظهري ، كارشناس مسائل پول و بانك گفت: “هيچ فرد باهوشي در پروژه اي كه از آن اطلاع ندارد شركت نمي كند.”

مظهري ، رئيس سابق بانك مركزي (2007-2008) و وزير امور اقتصادي و دارايي ، افزود: سوال دوم اين است كه دليل اين مشاركت چيست و براي چه مدت. به عنوان يك وكيل سهامداري ، بانك بايد مشتريان خود را تأييد كند و سپس آن را در پروژه هاي مختلف با آنها به اشتراك بگذارد.

يك كارشناس امور پول و امور بانكي گفت: با اجراي پروژه هاي شفافيت و اعتبار ، بانك مركزي مي تواند رشد نقدينگي جامعه را كنترل كند.

مظهري افزود: يكي از كلاهبرداري هايي كه سيستم بانكي با آن روبرو است وجود سازوكار لازم ، ضروري و ضروري توسط دولت است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.