جزئيات واژگوني اتوبوس در محور هراز

به خبرنامه تخصصي پزشكي و سلامت خوش آمديد

جزئيات واژگوني اتوبوس در محور هراز

۱۵ بازديد

مديركل دفتر آماري ، ايمني و راهداري و حمل و نقل اعلام كرد برخورد اتوبوس مسافربري در محور هرز به دليل رانندگي بي پروا و عدم كنترل وسيله نقليه به دليل خستگي و خواب آلودگي بوده است. آيا به دليل تخلفات متعدد در اين سفر ، با شركت حمل و نقل مورد بحث برخورد جدي …

جزئيات واژگوني اتوبوس در محور هراز https://titr-news.ir/2021/07/جزئيات-واژگوني-اتوبوس-در-محور-هراز/ تيتر نيوز Wed, 21 Jul 2021 22:04:00 0000 حوادث https://titr-news.ir/2021/07/جزئيات-واژگوني-اتوبوس-در-محور-هراز/ مديركل دفتر آماري ، ايمني و راهداري و حمل و نقل اعلام كرد برخورد اتوبوس مسافربري در محور هرز به دليل رانندگي بي پروا و عدم كنترل وسيله نقليه به دليل خستگي و خواب آلودگي بوده است. آيا به دليل تخلفات متعدد در اين سفر ، با شركت حمل و نقل مورد بحث برخورد جدي …

مديركل دفتر آماري ، ايمني و راهداري و حمل و نقل اعلام كرد برخورد اتوبوس مسافربري در محور هرز به دليل رانندگي بي پروا و عدم كنترل وسيله نقليه به دليل خستگي و خواب آلودگي بوده است. آيا به دليل تخلفات متعدد در اين سفر ، با شركت حمل و نقل مورد بحث برخورد جدي خواهد شد؟

به گزارش تيتر نيوز ، روز چهارشنبه (19 ژوئيه) يك دستگاه اتوبوس اسكانيا به محور هرز سقوط كرد و در ساعات اوليه صبح ، زكريا اشكويد سخنگوي اورژانس استان مازندران از زخمي شدن سه مسافر و 39 نفر خبر داد. در اين حادثه كشته شد

فرهاد صالحيان – مدير دفتر آمار ، ايمني و ترافيك سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي – در مصاحبه با آيسنا در مورد جزئيات اين حادثه و دلايل آن اظهار داشت: وي سفر خود را آغاز كرد و مسافت 412 كيلومتر را طي كرد. ، با تعدادي از مسافران ، وضعيت خود را به دست آورد ، اما روز چهارشنبه (30 ژوئيه) در محور هار در منطقه پنجاب ، جاده را از سمت راست بست و به نيوجرسي رفت تا به آن طرف برخورد كند. و متأسفانه عقب نشيني كرد.

وي افزود: اتوبوس پيش از اين تنها شش بار سفر كرده بود و در طي آن مسافر مسافر كمربند ايمني را از اين حادثه نجات داد. البته تخلفات زيادي در اين اتوبوس توسط راننده و شركت حمل و نقل مورد بحث بوده است. طبق پروتكل هاي بهداشتي اعلام شده توسط ستاد ملي كرونا ، حداكثر ظرفيت اين اتوبوس براي پذيرايي از مسافران 22 نفر بود. در حالي كه در زمان حادثه 43 مسافر (از جمله راننده) در اتوبوس بودند.

مدير اداره كل آمار ، ايمني و ترافيك سازمان تنظيم راه و ترابري ادامه داد: بر اين اساس قطعاً رانندگان مادام العمر ممنوع مي شوند و شركت متخلف را جدي مي گيريم. زيرا علاوه بر تخلفات ذكر شده در نظارت بر پروتكل هاي بهداشتي ، تابلوهاي اطلاعاتي براي مسافران در اتوبوس نصب نشده است. اگر مسافران مي خواستند مشكل را به شركت مخابراتي گزارش دهند ، اين كار را از طريق رمز و شماره تماس موجود در آن انجام مي دهند ، اما در اصل هيچ نشانه اي وجود ندارد.

صالحيان افزود: چك ليست و آنلاين مدير فني در اين اتوبوس لحاظ نشده است و اين تخلف ديگري است كه به دليل آن راننده و شركت حمل و نقل بايد تحت پيگرد قانوني قرار گيرند و پاسخگو باشند.

وي گفت: اتوبوسي كه 10 نفر در راه بودند گزارشي از وضعيت خود دريافت كرده و سفر خود را از اسلام آباد آغاز كرد اما در نهايت با 43 مسافر برخورد كرد. جالب اينجاست كه هنگام ثبت نام اتوبوس در كلانتري جاجرود دو ساعت و پانزده دقيقه بلافاصله پس از عزيمت ، 43 نفر در اتوبوس بودند و اين حادثه دو ساعت بعد اتفاق افتاد. البته ، در چنين مواردي ، مسافر بايد از طريق تلفن گويا و سامانه پيام كوتاه يا برنامه 141 به ما گزارش دهد تا از اين تخلف جلوگيري كند. زيرا اگر ما از اين تخلف اطلاع داشتيم ، 25 مسافر در ايستگاه پليس جاجرود از اتوبوس پياده مي شدند و از طريق يك شركت حمل و نقل غيرقانوني براي اسكان آنها از اتوبوس استفاده مي كرديم.

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.