مديركل دفتر آماري ، ايمني و راهداري و حمل و نقل اعلام كرد برخورد اتوبوس مسافربري در محور هرز به دليل رانندگي بي پروا و عدم كنترل وسيله نقليه به دليل خستگي و خواب آلودگي بوده است. آيا به دليل تخلفات متعدد در اين سفر ، با شركت حمل و نقل مورد بحث برخورد جدي …
جزئيات واژگوني اتوبوس در محور هراز https://titr-news.ir/2021/07/جزئيات-واژگوني-اتوبوس-در-محور-هراز/ تيتر نيوز Wed, 21 Jul 2021 22:04:00 0000 حوادث https://titr-news.ir/2021/07/جزئيات-واژگوني-اتوبوس-در-محور-هراز/ مديركل دفتر آماري ، ايمني و راهداري و حمل و نقل اعلام كرد برخورد اتوبوس مسافربري در محور هرز به دليل رانندگي بي پروا و عدم كنترل وسيله نقليه به دليل خستگي و خواب آلودگي بوده است. آيا به دليل تخلفات متعدد در اين سفر ، با شركت حمل و نقل مورد بحث برخورد جدي …
مديركل دفتر آماري ، ايمني و راهداري و حمل و نقل اعلام كرد برخورد اتوبوس مسافربري در محور هرز به دليل رانندگي بي پروا و عدم كنترل وسيله نقليه به دليل خستگي و خواب آلودگي بوده است. آيا به دليل تخلفات متعدد در اين سفر ، با شركت حمل و نقل مورد بحث برخورد جدي خواهد شد؟
به گزارش تيتر نيوز ، روز چهارشنبه (19 ژوئيه) يك دستگاه اتوبوس اسكانيا به محور هرز سقوط كرد و در ساعات اوليه صبح ، زكريا اشكويد سخنگوي اورژانس استان مازندران از زخمي شدن سه مسافر و 39 نفر خبر داد. در اين حادثه كشته شد
فرهاد صالحيان – مدير دفتر آمار ، ايمني و ترافيك سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي – در مصاحبه با آيسنا در مورد جزئيات اين حادثه و دلايل آن اظهار داشت: وي سفر خود را آغاز كرد و مسافت 412 كيلومتر را طي كرد. ، با تعدادي از مسافران ، وضعيت خود را به دست آورد ، اما روز چهارشنبه (30 ژوئيه) در محور هار در منطقه پنجاب ، جاده را از سمت راست بست و به نيوجرسي رفت تا به آن طرف برخورد كند. و متأسفانه عقب نشيني كرد.
وي افزود: اتوبوس پيش از اين تنها شش بار سفر كرده بود و در طي آن مسافر مسافر كمربند ايمني را از اين حادثه نجات داد. البته تخلفات زيادي در اين اتوبوس توسط راننده و شركت حمل و نقل مورد بحث بوده است. طبق پروتكل هاي بهداشتي اعلام شده توسط ستاد ملي كرونا ، حداكثر ظرفيت اين اتوبوس براي پذيرايي از مسافران 22 نفر بود. در حالي كه در زمان حادثه 43 مسافر (از جمله راننده) در اتوبوس بودند.
مدير اداره كل آمار ، ايمني و ترافيك سازمان تنظيم راه و ترابري ادامه داد: بر اين اساس قطعاً رانندگان مادام العمر ممنوع مي شوند و شركت متخلف را جدي مي گيريم. زيرا علاوه بر تخلفات ذكر شده در نظارت بر پروتكل هاي بهداشتي ، تابلوهاي اطلاعاتي براي مسافران در اتوبوس نصب نشده است. اگر مسافران مي خواستند مشكل را به شركت مخابراتي گزارش دهند ، اين كار را از طريق رمز و شماره تماس موجود در آن انجام مي دهند ، اما در اصل هيچ نشانه اي وجود ندارد.
صالحيان افزود: چك ليست و آنلاين مدير فني در اين اتوبوس لحاظ نشده است و اين تخلف ديگري است كه به دليل آن راننده و شركت حمل و نقل بايد تحت پيگرد قانوني قرار گيرند و پاسخگو باشند.
وي گفت: اتوبوسي كه 10 نفر در راه بودند گزارشي از وضعيت خود دريافت كرده و سفر خود را از اسلام آباد آغاز كرد اما در نهايت با 43 مسافر برخورد كرد. جالب اينجاست كه هنگام ثبت نام اتوبوس در كلانتري جاجرود دو ساعت و پانزده دقيقه بلافاصله پس از عزيمت ، 43 نفر در اتوبوس بودند و اين حادثه دو ساعت بعد اتفاق افتاد. البته ، در چنين مواردي ، مسافر بايد از طريق تلفن گويا و سامانه پيام كوتاه يا برنامه 141 به ما گزارش دهد تا از اين تخلف جلوگيري كند. زيرا اگر ما از اين تخلف اطلاع داشتيم ، 25 مسافر در ايستگاه پليس جاجرود از اتوبوس پياده مي شدند و از طريق يك شركت حمل و نقل غيرقانوني براي اسكان آنها از اتوبوس استفاده مي كرديم.
انتهاي پيام