مسير ۱۰ ساله را يك‌ سال‌ونيمه رفتيم

به خبرنامه تخصصي پزشكي و سلامت خوش آمديد

مسير ۱۰ ساله را يك‌ سال‌ونيمه رفتيم

۱۵ بازديد

وقتي كرونا تمام جهان را در دست گرفت ، هيچكس تصور نمي كرد كه انقلاب و تغييرات بزرگي رخ خواهد داد. سايه كرونا كه بر جهان و كشور ما فرود آمد ، مدارس و دانشگاه ها با مشاغل زيادي مرتبط بود ، بنابراين بدون ويروس عصباني كمي آرام نمي شد ، اما وضعيت بسيار جدي …

مسير ۱۰ ساله را يك‌ سال‌ونيمه رفتيم https://titr-news.ir/2021/08/مسير-۱۰-ساله-را-يك‌-سال‌ونيمه-رفتيم/ تيتر نيوز Mon, 02 Aug 2021 09:01:36 0000 عمومي https://titr-news.ir/2021/08/مسير-۱۰-ساله-را-يك‌-سال‌ونيمه-رفتيم/ وقتي كرونا تمام جهان را در دست گرفت ، هيچكس تصور نمي كرد كه انقلاب و تغييرات بزرگي رخ خواهد داد. سايه كرونا كه بر جهان و كشور ما فرود آمد ، مدارس و دانشگاه ها با مشاغل زيادي مرتبط بود ، بنابراين بدون ويروس عصباني كمي آرام نمي شد ، اما وضعيت بسيار جدي …

وقتي كرونا تمام جهان را در دست گرفت ، هيچكس تصور نمي كرد كه انقلاب و تغييرات بزرگي رخ خواهد داد. سايه كرونا كه بر جهان و كشور ما فرود آمد ، مدارس و دانشگاه ها با مشاغل زيادي مرتبط بود ، بنابراين بدون ويروس عصباني كمي آرام نمي شد ، اما وضعيت بسيار جدي تر از اين مشاغل بود. ادامه كوويد -19 باعث شده است كه تصميمات متفاوت گرفته شود.

به گزارش تيتر نيوز ، فرختيان در ادامه تاكيد كرد: در دنيا سيستم آموزش عالي به سمت آموزش آنلاين و از راه دور حركت كرده است و ايران نيز بايد وارد اين حوزه شود. در روزهاي اوليه ، محبوبيت آموزش آنلاين مانند بسياري از كشورهاي ديگر در كشور افزايش يافت ، اما اكنون ، حدود يك سال و نيم پس از اين روش آموزش ، برخي از افراد فعال در اين سيستم آموزشي تجربيات متفاوتي داشتند. در واحدهاي مختلف دانشگاه از سيستم هاي داخلي و خارجي متفاوتي استفاده مي شود كه طبيعتاً همان مشكلات اكثر سيستم هاي آموزشي آنلاين در جهان را دارند ، اما به محض اينكه بتواند نيازهاي تعداد زيادي از دانش آموزان را در طول بيماري برآورده كند ، به ويژه بايد به آن توجه كرد

به آموزش مجازي ادامه دهيد ، شايد بعد از كرونا

ماندانا نصرالله ، مديركل آموزش و تحصيلات تكميلي دانشگاه آزاد اسلامي واحد تهران جنوب گفت: “موفقيت به پايان رسيده است.” آموزش آنلاين مايه افتخار هر م institutionسسه و موسسه آموزش عالي است كه مي توان به آن مثبت نگاه كرد. يكي از مزاياي سيستم آموزش الكترونيكي اين است كه دانش آموزان مي توانند از آن در هر موقعيت و در هر زمينه اجتماعي ، در آب و هواي كشور استفاده كنند و اين نقطه قوت براي واحدها است. از آنجا كه زيرساخت هاي سيستم هاي يادگيري آنلاين به مرحله اي رسيده است كه مي توانيم حتي با ريشه كن كردن ويروس كرونا از آن استفاده كنيم ، قطعاً پس از اين دوره از آن استفاده مي كنيم و ممكن است برخي تمرينات را در عمل ادامه دهيم. اما سيستم آموزش الكترونيكي كه ما در آن زمان كار مي كرديم نقاط ضعف خود را نيز داشت كه يكي از آنها مشكل اتصال دانش آموزان به سيستم بود. البته اين مشكل بيشتر در بين دانشجوياني كه از خارج به سيستم متصل بودند و به طور كلي دانشجويان غيرايراني شايع بود. »

وي افزود: “سيستم هاي يادگيري آنلاين ، به ويژه برخي كه داخلي در نظر گرفته مي شوند ، هرگز اينقدر استرس زا نبوده اند و تعداد كاربران و كلاس ها نيز چنين نبوده است ، اما آنچه اكنون پس از يك سال آموزش مجازي مشاهده مي شود ، مشاهده مي شود.” Dawn – كه شاخه هاي مختلف آن توسط جوانان ايراني پشتيباني مي شوند – توانسته اند از مجموعه هاي آموزشي آنلاين در واحدهايي مانند جنوب تهران پشتيباني كنند ، كه با موفقيت نزديك آنها را مشاهده كرديم. “

دانش آموزان به دليل كمبود برق در امتحانات شكست مي خورند

وي در مورد نظرات دانشكده گفت: برخي از اعضاي هيئت علمي به دليل شرايط عروق كرونا به جاي ملاقات حضوري ، آموزش آنلاين را ترجيح مي دهند و در طول مكالمات ، ملاقات حضوري را نمي پذيرند. -يادگيري. ارتباطي با سيستم وجود داشت ، به ويژه در زمينه كدها و نام هاي كاربري ، كه در آن دانش آموزان اغلب با مشكل مواجه مي شدند و در واقع مشكلات بيشتر فني بودند. “

نصرالله با اشاره به قطعي برق در امتحانات گفت: كمبود برق كه هفته ها با آن روبرو بوديم برخي از دانش آموزان را با مشكل مواجه كرده است ، بنابراين برخي از آنها در امتحانات شكست خوردند و طبق برنامه يا كلاس عمل كردند. اما اگر مشكل قطع برق را كنار بگذاريم ، در اين مدت سيستماتيك توانست حدود نيم ميليون دانشجو را در دانشگاه باز آموزش دهد. برآورده كردن الزامات و جدي گرفتن مسئله آموزش ، عليرغم موانع پيش آمده “شايد عدم مقاومت و پشتيباني از سيستم ها – كه معمولاً هسته اصلي آن بود – مي تواند بسياري از دانش آموزان را پشت سر بگذارد.”

كلاسها ثبت نشده اند بزرگترين ضعف سيستم

وي با تأكيد بر اينكه آموزش مجازي يك دانشگاه مستقل در يك سيستم منظم به طور طبيعي داراي نقاط قوت و ضعف است ، خاطرنشان كرد: ما در گزارش اين سيستم با مشكلات و كاستي هاي زيادي روبرو هستيم ، يكي ، تا زماني كه وجود را تشخيص دهيم. دانش آموز مدعي است كه در كلاس ها شركت نكرده است و هيچ بخشي از ما وجود يا عدم حضور دانش آموز را براي بازگشت به تدريس دنبال نمي كند. در همان زمان ، با عادي شدن شرايط ، دانش آموزان تصميم مي گيرند به صورت حضوري در كلاس ها شركت كنند به اين دليل است كه كلاس هاي حضوري با نظم و هماهنگي بيشتري انجام مي شود ، بنابراين برخي از اساتيد در اجراي اين برنامه با مشكل مواجه شدند كه اين امر نيز باعث نارضايتي دانش آموزان. يكي از بزرگترين چالش ها در زمينه ثبت كلاس ها اين بود كه نمي توان كلاس ها را به صورت آنلاين ثبت نام كرد و از آنها استفاده كرد و دانش آموزاني كه به موقع در كلاس حضور نداشتند ، بدون نياز به ثبت نام خودشان ، كلاس ها را از دست مي دادند. اين چالش ها با آموزش الكترونيكي در ايران مواجه است ، جايي كه همه كشورهاي جهان در آموزش آنلاين با مشكلات مشابهي روبرو هستند ، اما در چنين شرايطي ، ممكن است تنها راه نجات از اين همه گيري باشد.

صدور گواهينامه دانشجويي مشكل اصلي امتحانات مجازي است

امير احمدي نژاد ، عضو هيئت علمي دانشگاه آزاد اسلامي تهران ، در مورد نحوه تحصيل آنلاين در هنگام بيماري عروق كرونا قلب صحبت كرد. Systemist University همان مشكلات سيستم هاي ديگر را دارد. يك مشكل در اين دوره از آموزش آنلاين مشكل صدور گواهينامه دانشجويي است ، به ويژه در بحث امتحانات ، بنابراين ما نمي توانيم افراد را در اين زمينه تاييد كنيم و هيچ تضميني وجود ندارد. براي آزمايش مرد پشت سيستم بايد دانشجو يا شخص ديگري باشد “البته اساتيد سعي كرده اند اين چالش را با مدلهاي مختلف حل كنند ، اما سيستم آموزشي بر اين موضوع تأثير مي گذارد و ممكن است بازگشت آن به حالت عادي دشوار باشد.”

ما مسير 10 ساله را يك سال و نيم طي كرديم

وي گفت ، در همان زمان ، يك تخت خواب فراهم شد و ما يك سال و نيم را در فضاي بيت گذرانديم كه بايد در 10 سال گذشته در نظر مي گرفتيم ، اما نمي توانستيم آن تخت را تهيه كنيم. ناديده گرفتن اين واقعيت اين بود كه علاوه بر تحصيلات عالي ، آنها به عنوان مورد نياز رشته خود با رايانه برخورد نمي كردند ، به عنوان مثال ، برخي از دانش آموزان بشريت ممكن است ارتباط چنداني با رايانه نداشته باشند ، اما اين ويژگي ها بايد با اين مكان آشتي كنند. اين ويژگي بايد براي صرفه جويي در انرژي براي آينده استفاده شود تا فضاي يادگيري نيازي به گسترش نداشته باشد و بنابراين ما مي توانيم از اين ويژگي حتي در شرايط عادي ، به طور محدود استفاده كنيم ، مانند كلاسهاي يادگيري مجازي. 20 كلاس و 80 كلاس آن . بايد شخصاً گرفته شود. “جلساتي كه مي توانند در اين سيستم كار كنند ، يا حتي كلاسهاي فوق برنامه ، مي توانند بسيار كاربردي باشند.”

دانشگاهيان بايد قبل از شروع سال جديد واكسينه شوند

وي خاطرنشان كرد: علاوه بر مزاياي آموزش الكترونيكي ، مشكلاتي نيز وجود دارد و افراد و مديران بايد سيستم را تشخيص دهند تا ببينند چه مشكلاتي بوجود آمده و كدام اجزا تحت تأثير قرار گرفته اند. در عين حال ، موضوعات غيرپزشكي به ويژه بيشترين آسيب را ديده اند. اين دپارتمان ها از بار علمي مشاركت در كار ، بستري شدن در بيمارستان و كارهاي عملي رنج چنداني نديده اند ، اما رشته هاي غير پزشكي ، به ويژه مهندسي ، علوم ابتدايي و حتي علوم انساني ، دچار آسيب شده اند. در حقيقت ، تمام دنيا تحت تأثير آموزش آنلاين قرار گرفته اند ، اما آموزش عالي ما دو برابر آسيب ديده است. آنچه مي توان انجام داد اين است كه پس از واكسيناسيون گروه هاي آسيب پذير در جامعه ، بهتر است دانشگاه ها و آموزش در اولويت قرار گيرد تا اساتيد ، دانشجويان و كاركنان قبل از شروع سال تحصيلي واكسينه شوند و سپس آموزش حضوري انجام شود. . .

يكي از اعضاي هيات علمي دانشگاه مي گويد: “اگرچه صحبت از شركت در امتحانات به صورت خصوصي وجود داشت ، اما سرانجام تصميم گرفته شد كه امتحانات اصلي به صورت آفلاين در همان سيستم دانشگاه آزاد اسلامي برگزار شود و معمولاً مشكلي در اين زمينه وجود دارد.” در سيستم آفلاين ، معلم زمان آزمون را تعيين مي كند ، دانش آموز به فرم س looksال نگاه مي كند و مي تواند به پاسخ دادن و بارگذاري يك عكس در سيستم آزمون قبل از پايان زمان آزمون ادامه دهد. “در صورت قطعي برق ، دانشجويان قادر خواهند بود پاسخ آزمايشات و اسناد را براي استاد ايميل كرده و در موارد خاص ، مدارك مربوط به قطع برق را به بخش ارائه دهند ، اگرچه اين بررسيها توسط همه با حساسيت ارائه مي شود. شورا. “

احمدي نژاد درباره ديدگاه معلمان و دانش آموزان در مورد آموزش و ادامه تحصيل گفت: “به طور متوسط ​​همه به كلاس هاي حضوري علاقه مند هستند و تقريباً هيچ كس از تداوم كامل اين شرايط راضي نيست.” كلاسهاي حضوري دانش آموزان را ملزم به حضور در كلاس مي كند ، اما در حال حاضر ، فرد در كلاس درس مجازي سر كار است و اغلب به كلاس توجهي نمي كند. ادامه اين فضا مشكلات خانواده ها و سيستم آموزشي را تشديد خواهد كرد. اين سيستم بايد كاملاً لغو شود يا كاملاً به سمت آموزش الكترونيكي نباشد ، اما در شرايط يكسان با 20 يادگيري الكترونيكي ، مي توان به دانش آموزان به صورت جداگانه نمره داد. در حال حاضر بستر اين مكان آماده است و دانشگاهها بايد از آن استفاده بهينه كنند و اعتراضات آن گرفته شود تا سواد دانش آموزان از سطح خاصي پايين نيايد. “بازار كار داشته باشيد.”

تداوم آموزش الكترونيكي ، يك تفاوت مهم در سيستم آموزشي پس از كرونا

آنچه واضح است اين است كه آموزش الكترونيكي در سطح دانشگاه كمي مهم بود ، اگرچه در سال هاي اخير در آموزش الكترونيكي در دانشگاه هايي مانند دانشگاه تهران تجربه شده است ، اما b و e آن با اين محدوديت و وبا ، در هنگام كرونا كه ديدم اتفاقي افتاد. در اين دوره ، اگرچه برخي از دانشگاه ها و مراكز آموزش عالي از سيستم هاي خارجي استفاده مي كنند ، اما برخي از سيستم هاي داخلي با پشتيباني آموزش آنلاين به خانه بوم گردان آموزش آنلاين تبديل شده اند. رويدادي كه مانند ساير فناوري ها داراي نقاط قوت و ضعف بسياري است ، اما تصميم دانشگاه آزاد براي واگذاري سيستم هاي حساس آموزش الكترونيكي ، كه بخش مهمي از آن توسط جوانان كشورمان پشتيباني مي شود ، يكي بود. اكنون مي توان اين تصميم را پس از يك سال آموزش الكترونيكي اتخاذ كرد. او آن را بررسي كرد و به طور كلي ، عليرغم ضعف ها و اعتراضات ، نمره كلي موفقيت را كسب كرد. با اين حال ، موضوع آموزش الكترونيكي چيزي نيست كه پس از كرونا به طور كامل ريشه كن شود و يكي از مهمترين تغييرات در سيستم آموزشي ايران و بسياري از كشورهاي پس از كرونا است.

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.